tisdag 2 januari 2018

Tack mina galna vänner!

Tänk att vi såg potentialen med den där lokalen ändå. Jag vet exakt när vi bestämde oss på riktigt, Sara och jag. Vi var några som åkte ner till Falkenberg och tränade för Jenny. Det var i februari 2011, på den där långa bilresan hem bestämde vi oss. Vi hade ju tittat ut lokalen tidigare men vi tyckte den var i minsta laget. Men samtidigt hellre litet än inget alls. Sedan var det en detalj till som faktiskt gjorde att vi tog tag i saken. Det var den där mattan som kom från en fotbollsplan i Falun. Den mellanlandade på folkteatern i Gävle och som om det var någon mening med det så jobbade Sara där. Mattan användes under en kort period vid gasklockorna. Vi fick köpa den billigt, jag tror frakten kostade mer. De första jobben, en del eljobb och att regla upp golvet i en nivå anlitades det folk att göra. Nästan allt efter det har vi gjort själva, varenda golvbräda har någon av oss skruvat fast. Att vi hade sån bra kompetens i gruppen har ju gjort att det fungerat smidigt också hela vägen. Vi har inte en enda gång varit oense om hur vi vill ha det. Inte förrän nu när någon börjat tjata om att vi ska måla 😉 Nu när jag sparade över gamla bilder snubblade jag över bilderna från bygget. Det är så himla roligt såhär i efterhand att vi faktiskt var så duktiga på att dokumentera. Jag blir så stolt över oss, att vi gjorde slag i saken. Att så många fler har glädje av Hallen är ju bara så skoj. När man får ett tack-sms från de som hyrt in sig i övernattningsrummet för att fira nyår med hundträning och umgänge blir man så glad! Eftersom vi skulle ha en dragning på bokningar under december så fick man ett liten koll på några siffror.  Det är 77 stycken bokningar som gjorts under bara december. Visst har vi några som bokat flera tillfällen men många är ju flera personer som tränar fast en bokar också. Det vittnar ändå om att det är ganska många personer som nyttjar den. Kollade i våra anteckningar från ett av våra första möten. På punkten föreningens syfte/vision står det "att verka för att utveckla hundsporten i regionen" och den visionen har vi i alla fall med råge uppnått. 




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar