fredag 5 januari 2018

Road

Det har varit så sjukt roligt när jag har kopierat alla mina gamla grejer nu. Tittat på väldigt mycket gamla filmer. Mycket träningsfilmer från kurser, sånt som inte ligger på Youtube. När jag tittade in på min kanal där häromdagen så insåg jag att där var det verkligen behov av städning, 475 uppladdningar och det var ju inte bara på mig och Sara om jag säger så. Har säkert 20 bildspel som tillhör klubben också. Jag har gråtit när jag sett fina Ville från SM 2008. Vilket SM han gjorde då, låg 4:a individuellt efter första dagens två lopp. Öland är också speciellt då det var det året både Sara och jag hade barnen med oss. Filmerna därifrån är de få jag har kvar som Olle är med på och Saras flickor är ju jättesmå. Filmerna från SM -09 när vi tar medalj gör mig både glad och ledsen på samma gång. Ledsen för att det inte var värt mer för vissa, historien vi delar. Men glädje för att det är då min bästa vän i världen börjar dyka upp. Där bland fiskmåsar, mallevalpar, kusiner och glass är hon helt plötsligt. Efter det tävlar vi lag tillsammans, bygger en Hall, tränar och hänger ihop. Jag blir fortfarande förbannad när jag diskar mig på filmen med Kovo från SM:et i Stockholm 2011. Regnet öser ner och laget ligger 4:a efter första dagen. Jag går ut sist och vi har redan en hund diskad. Tobias som kommenterar är så himla bra, jag kommer inte ihåg att han pratade sådär mycket. Beskriver Kovo som "hunden som normalt glider i mål på en räkmacka" 😂 Jag har sett lopp och träningar med Zeb där jag slitit som ett djur. Vem kommer på idén att träna en hamiltonstövare i agility? Den där lilla elaka terriern vi har han var fet som en boll på de första filmerna. Till att se ut som en riktig atlet på filmerna från SM där vi tävlade med de andra russeltanterna. Jag har också sett vilken underbar kurshund Kovo var. En med en väldigt bra på och av knapp. Bara låg och väntade när man pratade och sedan orkade hur mycket som helst. Och Salsa som hade sån tuff start och ändå kunde få sånt aktivt liv. Jag har skrattat åt mina ben men mest mina armproblem som verkar förfölja mig. Gjorde ett litet klipp på just det temat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar