söndag 28 januari 2018

Ny vecka

Jag startade en kurs i måndags kväll, en nybörjarkurs i agility. Jag var nog mer nervös än deltagarna men trots att jag surrade väldigt så fick jag liksom lite kläm på alla ändå. Från nästa vecka har jag delat upp dem så de är tre åt gången liksom. Alla hundar pigga och glada i alla fall. På tisdagen var det jättekallt på morgonen, nära 20 och hundarna ville inte ens gå ut. Det hade i alla fall blivit lite varmare till matchen mot eleverna. Jag höll mig i målet och var väldigt tacksam när det var slut och man klarat sig utan skador. Tror vi vann i alla fall, vilket vi inte gjort på flera år. Fast det beror nog på vem man frågade 😉 Var till Hallen både tisdag och onsdagkväll. På tisdagen tränade Erika och jag en liten kombo och på onsdagen var det Helen, Liza och Nora och jag.  I skogen håller skaren för hundarna men inte för mig. Jag missade stigen eftersom den drev igen när det blåste sist. Det är ganska mycket snö ser man då, jag höll nästan inte på att ta mig lös. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar